Η ποδηλασία και το τρέξιμο είναι δύο πολύ καλοί τρόποι άσκησης και συνήθως συνιστώνται για απώλεια βάρους.  Ειδικά αυτές τις μέρες, που οι αθλητικοί χώροι είναι κλειστοί, η άσκηση σε εξωτερικούς χώρους, όπως το τρέξιμο και η ποδηλασία, είναι πολύ καλές λύσεις. Ποια από τις δύο όμως θεωρείται η καλύτερη και πιο αποδοτική άσκηση;

Απώλεια θερμίδων και λίπους: Με το τρέξιμο φαίνεται ότι καίμε συνολικά περισσότερες θερμίδες και λίπος, καθώς μετακινούμε ολόκληρο το σώμα μας και ενεργοποιούνται περισσότεροι μύες σε σχέση με το ποδήλατο.
Ενδεικτικά, με το τρέξιμο καίει κάποιος περίπου 500 θερμίδες σε 40 λεπτά, ενώ με το ποδήλατο, στον ίδιο χρόνο καίει περίπου 400.

Φυσική κατάσταση και αντοχή: Το ποδήλατο βοηθάει στη βελτίωση της αντοχής, καθώς είναι πιο εύκολη η συνέχιση της άσκησης λόγω των λιγότερων κραδασμών σε σχέση με το τρέξιμο

Μυϊκή ενδυνάμωση: Το ποδήλατο βελτιώνει την ενδυνάμωση των μυών των ποδιών και των γλουτών, ενώ με το τρέξιμο, λόγω της φύσης της άσκησης, δεν αυξάνεται ο μυϊκός όγκος.

Οστά: Το τρέξιμο βελτιώνει την οστική πυκνότητα λόγω των κραδασμών, σε αντίθεση με το ποδήλατο.

Αρθρώσεις: Τέλος, το ποδήλατο δεν επιβαρύνει τη μέση, το ισχίο και τις αρθρώσεις, σε αντίθεση με το τρέξιμο. Επομένως, φαίνεται ότι το ποδήλατο υπερτερεί σε ορισμένα σημεία από το τρέξιμο.

Επιλέγουμε όμως, την άσκηση που μας ευχαριστεί σύμφωνα με τις ανάγκες μας.
Φυσικά, όμως, αν επιδιώκουμε να χάσουμε βάρος, δεν αρκεί μόνο η άσκηση, αλλά ο συνδυασμός της με ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής

 

Ευχαριστούμε πολύ την Βάλια Γρηγορίου- Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο