Zao: Το νέο viral κινεζικό app που σε μεταμορφώνει σε ΝτιΚάπριο

POP UP TEAM
/
3 Σεπτεμβρίου, 2019
/

Μοιράσου το ...

Η νέα deepfake κινεζική εφαρμογή Zao που αλλάζει στα βίντεο τα πρόσωπα των διασημοτήτων με πρόσωπα των χρηστών έγινε αμέσως viral, αλλά ξεσήκωσε και αντιδράσεις.
Δημοφιλέστατη έγινε αμέσως η νέα κινεζική εφαρμογή Zao που κυκλοφόρησε την Παρασκευή και η οποία επιτρέπει στους χρήστες να βάζουν σε ένα βιντεοκλίπ το δικό τους πρόσωπο στη θέση του προσώπου ενός διάσημου τραγουδιστή, αθλητή, πολιτικού ή οποιουδήποτε άλλου. Έτσι, μπορεί π.χ. κανείς να «υποδυθεί» πειστικά τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο ή τη Μέριλιν Μονρόε.

Εκατομμύρια Κινέζοι την «κατέβασαν» μέσα στο τελευταίο τριήμερο, αλλά ταυτόχρονα αρκετοί άλλοι εξέφρασαν σοβαρές ανησυχίες ότι η deepfake εφαρμογή, που διαθέτει αλγόριθμους τεχνητής νοημοσύνης, αποτελεί σοβαρή απειλή για παραβίαση της ιδιωτικότητας, συκοφάντηση, παραπλάνηση και εξαπάτηση σε μαζική κλίμακα.

http://youtu.be/EfK4Bivzin4 

Η Zao, που ανήκει στη Momo Inc, μια υπηρεσία τύπου Tinder που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, σύμφωνα με τα πρακτορεία Ρόιτερς και Γαλλικό, εμφανίστηκε στο ηλεκτρονικό κατάστημα iOS App Store της Κίνας και αμέσως έγινε viral, με συνέπεια οι κεντρικοί υπολογιστές-εξυπηρετητές της εταιρείας σχεδόν να καταρρεύσουν από την απότομη ζήτηση για «κατέβασμα» της εφαρμογής.

Οι χρήστες «ανεβάζουν» αρχικά στην εφαρμογή «σέλφι» φωτογραφίες και βίντεο του προσώπου τους που έχουν τραβήξει με το κινητό τηλέφωνο τους, τα οποία η τεχνητή νοημοσύνη της Zao χρησιμοποιεί για να αντικαταστήσει ρεαλιστικά το πρόσωπο μιας διασημότητας με εκείνο του χρήστη. Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν από μια γκάμα βίντεο διασημοτήτων σε ποιό θέλουν να βάλουν το δικό τους πρόσωπο.

Τελικά μπορούν να μοιραστούν αυτά τα ψευδο-βίντεο με τους φίλους του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

http://youtu.be/DOqlo1NP0xw

Leonardo DiCaprio face-swapped out of popular films with Chinese “Zao” app

Η εταιρεία όμως επικρίνεται ότι βάζει τους χρήστες να συναινέσουν πως το όλο το fake περιεχόμενο που η εφαρμογή δημιουργεί με τα πρόσωπα τους, θα είναι μόνιμα και ανέκκλητα ιδιοκτησία της Zao. Η εταιρεία διαβεβαίωσε πάντως ότι δεν σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τις φωτογραφίες και τα βίντεο του εαυτού τους που «ανεβάζουν» οι χρήστες, για άλλο λόγο πέρα από τη βελτίωση της ίδιας της εφαρμογής και όχι για σκοπούς μάρκετινγκ ή άλλους. Δεσμεύθηκε επίσης να αποσύρει από τους υπολογιστές της (servers) όποιο ψηφιακό περιεχόμενο «ανέβασαν» οι χρήστες, αλλά μετά εξεδήλωσαν επιθυμία να διαγράψουν.

Παρά τον θόρυβο και τις ανησυχίες, έως το απόγευμα της Δευτέρας, η Zao παρέμενε η δωρεάν εφαρμογή με τα περισσότερα «κατεβάσματα» στην Κίνα.

 

via athensvoice

Tags :

Μοιράσου το ...

popup-logo-white

Διαπιστευμένο Μέλος στο Μητρώο Online Media του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης

© 2024 Spread Media - All Rights Reserved