Η Ιταλία βρήκε τον τρόπο να «σώσει» τα εστιατόρια της – Αντί για το φαγητό πληρώνεις την ώρα

POP UP TEAM
/
26 Οκτωβρίου, 2020

Με το δεύτερο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού να μαστίζει ολόκληρη την Ευρώπη και χιλιάδες κρούσματα να σημειώνονται καθημερινά σε χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία, οι επιχειρηματίες αναζητούν συνέχεια τρόπους ώστε να κρατήσουν τα μαγαζιά τους ανοικτά σε αυτές τις τρομερά δύσκολες συνθήκες.

Στην Ιταλία, την πρώτη ευρωπαϊκή χώρα που υπέφερε από τον κορονοϊό και μέτρησα χιλιάδες νεκρούς, κάποιοι ιδιοκτήτες εστιατορίων είχαν μία πολύ έξυπνη ιδέα προκειμένου να αυξήσουν την πελατεία τους και να ανεβάσουν τα έσοδα τους σε μία εποχή που τα εστιατόρια κλείνουν καθημερινά αρκετά νωρίτερα από το συνηθισμένο.

Όπως μεταδίδει ρεπορτάζ του BBC σε ένα παραδοσιακό εστιατόρια της Μπολόνια οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να δοκιμάσουν έναν νέο, εφευρετικό τρόπο προκειμένου να σώσουν την επιχείρηση τους τώρα που ο καιρός αρχίζει να κρυώνει και δεν θα είναι σε θέση να διατηρήσουν τα τραπεζάκια στον δρόμο. Έτσι σκοπεύουν από δω και στο εξής να μη χρεώνουν τα πιάτα που επιλέγουν οι πελάτες του αλλά τον χρόνο παραμονής τους στο εστιατόριο. 

«Έπρεπε να βρούμε μια νέα φόρμουλα, διαφορετικά δεν θα μπορούσαμε να μείνουμε ανοιχτοί μέχρι τα Χριστούγεννα», λέει η Antonella De Sanctis, η οποία σερβίρει το φαγητό που μαγειρεύει ο σύζυγός της, Mirco Carati. Με αυτόν τον τρόπο το τραπέζι κοστίζει πλέον 18 ευρώ ανά άτομο για μία ώρα και 26 για δύο ώρες. Στην τιμή αυτή δεν περιλαμβάνονται κρασί, ποτά και καφές.

«Μια ώρα είναι για τους πεινασμένους ανθρώπους που βιάζονται, δύο ώρες είναι ένα κανονικό δείπνο», λέει ο Mirco Carati. Το ζευγάρι εμπνεύστηκε από ιστορίες που είχε ακούσει ο μάγειρας του μαγαζιού ως παιδί σχετικά με ένα εστιατόριο μετά τον πόλεμο της Μπολόνιας, όπου οι φτωχοί άνθρωποι μπορούσαν να παραγγείλουν «10 λεπτά ζυμαρικών και φασολιών».

Κατά τους εστιάτορες, ο κανόνας του όσο λιγότερο χρόνο ξοδεύετε, τόσο λιγότερο πληρώνετε, είναι ένας τρόπος ικανοποίησης και εξυπηρέτησης πολλών ανθρώπων. Με υποχρεωτικά μέτρα απόστασης, το εστιατόριό έχει φτάσει να εξυπηρετεί από 25-30 άτομα που σε κάθε γέμισμα, μόλις 15-16. Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Antonella, τα έξοδα όπως το ενοίκιο και οι λογαριασμοί είναι το ίδια ψηλά. «Δεν θέλαμε να διπλασιάσουμε τις τιμές μας γιατί δεν θα ήταν δίκαιο για τους πελάτες μας να βρουν ξαφνικά το ίδιο πιάτο σε διπλάσια τιμή επειδή είχαμε μειώσει κατά το ήμισυ τον αριθμό των καθισμάτων. Έτσι βρήκαμε μια ιδέα που θα επέτρεπε στην επιχείρησή μας να παραμείνει ανοιχτή». Μέχρι στιγμής, η ιδέα δείχνει να δουλεύει. Στο τέλος της πρώτης εβδομάδας καθώς οι κρατήσεις επέστρεψαν στα επίπεδα πριν την έξαρση της πανδημίας.

Ενώ οι τελευταίοι κανόνες εξακολουθούν να επιτρέπουν στα εστιατόρια να προσφέρουν υπηρεσίες takeaway και delivery, πολλά σε κέντρα πόλεων και επιχειρηματικές περιοχές έχουν χάσει μεγάλο μέρος της κανονικής πελατείας τους. Οι αριθμοί πελατών μειώθηκαν από 50 έως 80% για τα περισσότερα εστιατόρια και πολλές επιχειρήσεις είναι προς πώληση. Η Μπολόνια μπορεί να αγωνίζεται, αλλά η Βενετία και η Φλωρεντία έχουν ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες καθώς οι περισσότερες επιχειρήσεις εστιατορίων συντηρούνται από τον τουρισμό.

Kεντρική φωτογραφία: Reuters, Πηγή: womantoc

 

Tags :

Μοιράσου το ...

popup-logo-white

Διαπιστευμένο Μέλος στο Μητρώο Online Media του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης

© 2024 Spread Media - All Rights Reserved